vše pro hotely a restaurace

MateloMatelo – nový systém pro hotelový marketing

Přímé rezervace po telefonu, jsou nejlevnější způsob získávání rezervací a hostů. Kolik jich je ale v dnešní době děláno po telefonu? Telefonicky dělají rezervaci lidé, kteří nechtějí dát číslo kreditní karty jako garanci. Ze statistik vidíme, že nejvíc nedojezdů je pak právě z negarantovaných telefonických rezervací.

Další levný způsob získávání klientů je přes webové stránky. Většina firem poskytujících booking engine si účtuje 4% – 8% procent, což je méně než rezervační systémy. Ty účtují v průměru 15%. Dnes už snad není nikdo, kdo by se nechal přesvědčit o tom, že když zaplatí více, že získá více rezervací.

Jaké výhody mají přímé rezervace?

Přímé rezervace přes webové stránky a sociální sítě hotelu mají navíc ještě výhodu v tom, že získáte kontakt na klienta a informace o něm. Tyto informace lze pak využívat k marketingovým a propagačním účelům.

1. zákazníky je možné později vhodným způsobem znovu oslovit newsletterem
2. na sociálních sítích pak personalizovanou nabídkou na základě jeho předchozích zájmů
3. můžete rozvíjet vztah s klientem pomocí věrnostních programů a budovat loajalitu

„Přímé rezervace jsou ty, které hotel získá díky svým vlastním on-line kanálům. Zejména s pomocí sociálních sítí, lokačních služeb, recenzí a článků, atraktivních personalizovaných newsletterů a dalších médií, která návštěvníka přivedou na vlastní web hotelu. Ten musí mít samozřejmě vysokou obchodní výkonnost.“ říká Pavel Šmejkal ze sdružení Matelo, které pomáhá hotelům získávat přímé rezervace a budovat loajální klientelu.

Vlastní web bývá bohužel často slabým článkem, a přitom by mohl mít největší sílu. Navíc samotný hotelový web k získání přímých rezervací nestačí – nejprve je potřeba získat pozornost potenciálních hostů pomocí on-line marketingových nástrojů – sociálních sítí, blogů, referencí a podobně.

Máte toho moc a je pro vás prioritní péče o hosta, který se zrovna v hotelu nachází?

Existují specializované agentury, které vám ušetří mnoho starostí, na které nemáte čas.

Pryč je doba, kdy se hotel o vše staral sám a dokonce i komunikoval s grafikem či programátorem. Hotely nyní – obdobně jako módní značky, aerolinky, nebo luxusní restaurace – spolupracují se specializovanými agenturami. Ty obvykle připraví pro hotel komplexní strategii a poradí, které kanály vybrat, jak s klienty komunikovat a jaké benefity on-line nabídnout.

„Důležité je také načasování. Některé informace musí být už v kampani, která návštěvníky na web zve, jiné na hlavní stránce – a některé až v potvrzovacím e-mailu“ říká Pavel Šmejkal.

Díky tomu, že přímé rezervace jsou snadno měřitelné, hotely pak pouze řídí agenturu, která se o online média stará sama od přípravy kampaní, komunikaci s redaktory cestovatelských magazínů až po efektivitu webu a emoce, které by měl každý příspěvek vyvolat.

Hotel od marketingové agentury dostává měsíční reporty spolu s návrhem úpravy plánu na další období a říká, jaké jsou jeho priority. Agentura pak dostává odměnu (provizi) podle výsledků, takže je motivovaná úspěchem hotelu.

Rozhovor magazínu Hotely-Hotelům.cz poskytl Ing. Pavel Šmejkal ze sdružení Matelo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení