vše pro hotely a restaurace

Jak ziskat sebeduveruJak se můžete stát jistější v tom, co děláte

Je na Vás v hotelu kladena větší odpovědnost a nejste si jisti, zda tuto odpovědnost zvládnete? Chcete být člověkem, který není sužovaný pochybnostmi a nejistotou o svých schopnostech? Získejte důvěru sám v sebe. Lidé se nerodí s jistotou; to je něco, co se naučili. Pokud jste nevyrůstali v rodině, která vás ve vaší činnosti povzbuzovala a při úspěchu chválila, pak do vás kritikou zasela semínko pochybností.

Člověk, který byl v dětství kritizován, trpí nedostatkem důvěry v sebe sama. Má ve své hlavě „hlas rodiče nebo učitele“, který mu při každém pokusu něco dokázat říká, že není dost dobrý, a na to nemá, a než aby něco udělal špatně, ať to raději nedělá.

Způsob, jak překonat tyto neblahé důsledky dětství a školního systému, je převzít odpovědnost. Existují jednoduché kroky k budování sebedůvěry, vytvoření víry v sebe sama a umlčení hlasu rodiče nebo učitele v hlavě.

Jaké kroky k sebedůvěře udělat?

  1. Učte se a své schopnosti a dovednosti si ověřujte v praxi. Daří-li se vám aplikovat své dovednosti, začínáte v tyto své schopnosti věřit
  2. Nevzdávejte se při prvním selhání. Jediným smysluplným způsobem, jak rozvíjet víru v sebe sama, je pokračovat v úsilí a do samotného úspěchu
  3. Vypracujte si plán a postupujte po malých krůčcích. Nastavíte-li laťku tak vysoko, že ji nebudete moci přeskočit hned na první pokus, odrazí se to na vašem dalším snažení. Řada malých úspěchů vás dovede k tomu velkému.
  4. Při plnění malých cílů v začátku uvidíte, že jste schopni výzvám čelit a postupně přijímat i obtížnější úkoly. Vaše důvěra poroste.
  5. Pokud se vám v hlavě ozve známý kritický hlas, podívejte se na to, co už jste se naučili, co se vám povedlo a co příště uděláte ještě lépe. Poučte se ze svých chyb.

Cílem není dosáhnout dokonalosti, ale rozpoznat své skutečné schopnosti a talent, stejně jako ty slabé stránky, na jejichž zlepšení můžete pracovat.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Zaučení nových zaměstnanců, Jak dojít k cíli, Manažerem se člověk nerodí, Startup v hotelnictví a gastronomii

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení