vše pro hotely a restaurace

Jak vyhrat vyberove rizeniJak projít úspěšně výběrem uchazečů

Výběrové řízení na každou pozici v hotelu je proces vylučování, které začíná s celou řadou uchazečů, ale vyvrcholí s jedním, který přežil a bere vše.

Jak přemýšlejí výherci ?

Uvědomují si, že hledání zaměstnání jsou „námluvy“, nikoli proces. Zalíbit se, zanechat dojem a získat skvělou práci stojí mnohem více úsilí, než poslat strohý průvodní dopis a strukturovaný životopis. Tyto informace jsou pouze vizitka a písemná žádost o pozvání k pohovoru. Pokud tato vizitka nezaujme nebo nesplňuje požadavky na předběžný výběr, pak se k pohovoru nedostane ani ten největší odborník.

Co úspěšní kandidáti dělají?

Pracují ještě před pohovorem. Zjistí si co nejvíce informací nejen o firmě, do které posílají životopis, ale také o jejich konkurentech. Připraví si odpovědi na často kladené otázky a pár příkladů řešení problémů z praxe.

Vědí, že to není o nich, ale o tom, jak zvednou hotelu reputaci (hodnocení) a tržby. Jaká přidaná hodnota pro hotel budou.

Vědí, co sledují HR manažeři při pohovoru. Znají jejich manipulativní techniky a jsou na ně připraveni. Počítají s tím, že pohovor může být, pro pozdější analýzu, nahráván videokamerou.

Uvědomují si sílu prvního dojmu. Jsou si vědomi toho, že přijímací pohovor začíná odchodem z domu. Počítají s tím, že osobu, se kterou budou za pár minut vést pohovor, mohou potkat již na ulici či v dopravním prostředku.

Jak se úspěšní uchazeči chovají?

Zanechají v HR manažerovi silný dojem ať už svým přirozeným chováním, projevem či dobrými nápady. Tím si kandidát zajistí, že se zaryje do paměti.

Obrací jakékoliv vnímané nedostatky do lepšího světla. Nevýhody umí změnit ve výhody, slabiny v přednosti. Nic neskrývají, protože jsou si vědomi, že by pravda stejně mohla časem vyjít najevo.

Mají dobré komunikační dovednosti. Poutavý a upřímný projev snadno prolomí první bariéry při rozhovoru. Chápou sílu vyprávění. Umí vyjádřit své pocity a myšlenky a vytvořit emocionální spojení. Emoce vyvolané v posluchači také umocňují jeho vzpomínky na daného kandidáta.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Sturat Miles



Související články:

Co sledují HR manažeři při pohovoru, Na co si dát pozor při pohovoru, Často kladené otázky při pohovoru

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení