vše pro hotely a restaurace

vyhodnoceni mailinguJak vyhodnotit e-mailovou kampaň

Aby byla e-mailová kampaň co nejúspěšnější, je potřeba ji co nejlépe načasovat. Je-li naším cílem ovlivnění ohodnocení, pak je třeba poslat e-mail před odjezdem hosta z hotelu. Chcete-li upozornit klienty na novinky a akce, které se ve vašem hotelu konají, pak je nejlepší čas kampaně těsně před odchodem lidí z práce, kdy naposledy kontrolují doručenou poštu a potom mezi 19.00 a 21.00 hodinou večerní.

Další důležité faktory pro úspěšnou kampaň jsou mimo jiné poutavý předmět, jasný text a přehledná grafika. Využíváte-li e-mailingové systémy, pak většina z nich již má potřebné nástroje včetně statistik. Právě statistiky ukazují, jak byla kampaň úspěšná.
Je třeba statistiky jednotlivých kampaní porovnávat, abychom zjistili, která kampaň byla úspěšnější a z toho se poučit.

Jaké jsou hlavní ukazatele?

1. Počet doručení tj. počet skutečně doručených emailů. Čím je kvalitnější databáze, tím je nižší počet nedoručených e-mailů. Nejčastějším důvodem nedoručení je neexistující adresa či plná schránka příjemce.

2. Počet otevřených emailů. Tento ukazatel ukazuje, kolik příjemců si email prokazatelně otevřelo. Abychom dokázali tento údaj zjistit, musí obsahovat tělo zprávy neviditelný obrázek. V případě, že se tento obrázek načte, pošle informaci o přečtení emailu. Problém je nastavení ochrany soukromí u systémů jako je Gmail nebo email na Seznamu. Tato ochrana často způsobuje, že se neviditelný obrázek zablokuje a to znamená, že si příjemce email neotevřel. Z tohoto důvodu je tento ukazatel nepřesný.

3. Počet přečtení. Ten funguje na stejném principu (tedy načtení neviditelného obrázku), ale zaznamenává i vícenásobné přečtení jedním uživatelem. Tedy případ, kdy si jeden uživatel otevřel emailovou zprávu vícekrát.

4. Počet kliknutí (dělíme unikátní počet kliknutí a celkový počet kliknutí) můžeme měřit v případě, že se v těle emailu objevují aktivní odkazy na webové stránky. Tato statistika už více vypovídá o kvalitě emailové kampaně. Odráží totiž aktivitu a tím i atraktivitu nabídky, která klienta zaujala na tolik, že se kliknul na odkaz pro více informací nebo pro rezervaci.

5. Počet konverzí, tedy kolik z oslovených příjemců provedlo požadovanou akci (například rezervaci). Pro tyto účely je třeba vložit do stránek (na konverzní stránku) sledovací kód, který tuto akci zaznamená.

6. Počet odhlášených příjemců – čím nižší počet odhlášených příjemců je, tím je kampaň úspěšnější.

Nezapomeňte!!

Podle zákona musí každé komerční sdělení obsahovat možnost odhlášení přijímání emailů.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Úspěšný e-mailing Jak ovlivnit hodnocení hotelu Jak sledovat hodnocení hotelu Analýza konkurence

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení