vše pro hotely a restaurace

BookingEngineJak vybrat booking engine pro hotelové stránky?

Získat co nejvyšší konverzní poměr hotelových internetových stránek je cílem internetového marketingu a revenue managementu. Aby si tedy návštěvník hotelových stránek udělal online rezervaci a stal se tak hotelovým hostem, je potřeba sloučit na internetových stránkách řadu faktorů. Důležité je podat návštěvníkovi přesné informace o poskytovaných službách, jejich ceně také svědectví (doporučení) ostatních klientů. Když se tedy návštěvník na základě těchto informací rozhodne udělat si online rezervaci.

Požadavky klienta na Booking Engine hotelových stránek:

· Jednoduchý proces rezervace. Je dobré dodržet postup rezervace, na který je klient zvyklý z ostatních internetových rezervačních systémů
· Zabezpečený a důvěryhodný rezervační formulář, do kterého klient vkládá své osobní údaje (jméno, adresu, číslo kreditní karty)

Požadavky hotelu na Booking Engine internetových stránek:

· nízké náklady na instalaci, nejlépe bez instalačních poplatků
· nízká provize z každé rezervace (obvykle od 3% do 5%). Výši provize obvykle určuje roční objem tržeb z rezervací
· vložení typu pokoje, jeho vybavení a fotografií
· vložení počtu pokojů k prodeji u každého typu
· uzavření prodeje v případě vyprodané kapacity
· vložení balíčků služeb (vánoční balíček, silvestrovský balíček, valentinský balíček)
· vložení restrikcí (MLS – minimum lengh of stay = minimální počet nocí, požadovaný den příjezdu a odjezdu atd.)
· vložení slevy pro dlouhodobé pobyty v procentech (%).
· možnost upsellingu (sekt na pokoj při příjezdu)
· reputation management – tzn. možnost vložení, administraci a uveřejnění referencí ostatních hotelových hostů
· možnost rezervace přes mobilní aplikace
· vložení cen pro korporátní klientelu například % slevou od BAR (Best Available Rate)
· prolinkování slev pro ostatní partnery nebo stálé klienty (% sleva od BAR)
· věrnostní program (slevy a dárky pro stálé klienty) – loyalty program

Pokud tedy volíte online rezervační systém pro hotelové webové stránky (Booking Engine), je třeba mít na paměti všechny výše uvedené body, které umožní zvýšit konverzní poměr hotelových internetových stránek.

U připojení přes Globální Distribuční Systém (GDS) jsou pravidla prakticky stejná. Ten využívají mezinárodní hotelové řetězce a zpravidla tak hotelu určí Head office, který systém bude hotel používat. Další možností je využít jako booking engine samotný hotelový systém. Řada systémů jako například Fidelio nebo Previo tuto možnost mají. Důležité je ověřit si předem, zda tento modul má všechny výše uvedené funkce, které pro prodej potřebujete.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Hotelový marketing v praxi Webové stránky hotelu SEO hotelových stránek Slevové systémy Porovnávače cen

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení