vše pro hotely a restaurace

Jak stanvit competitive setJaké hotely jsou vaše konkurence?

Každý Revenue Manager, aby mohl co nejpřesněji stanovit optimální prodejní cenu, musí sbírat hotelová data z jednotlivých segmentů, a současně sledovat trh a chování konkurence. Pro forecasting je sledování trhu a konkurence jeden z nedůležitějších procesů Revenue Managementu. Z tohoto důvodu si hotel musí přesně definovat, které hotely považuje za své konkurenty, aby mohl sledovat, jak si v této konkurenci stojí. Competitive set tak musí být přesným odrazem pravé konkurence daného hotelu.

Každý nástroj Revenue Managementu i internetové rezervační systémy jako Booking.com a Expedia umožňují nastavení competitive setu, aby hotel mohl vidět, jak se chová konkurence a aby mohl na případné změny rychle reagovat. Po nastavení tyto nástroje ukazují, jak je hotel oproti konkurenci žádaný, jak se v daném termínu pokoje prodávají a za jaké ceny.

Jaké určit konkurenční hotely?

Aby competitive set odrážel správně charakter hotelu, pak je potřeba volit hotely, které splňují následující podmínky:

1. Stejná kategorie – počet hvězdiček
2 Stejná velikost – počet pokojů
3. Stejná lokalita
4. Stejná kvalita vybavení
5. Stejná nebo podobná nabídka služeb
6. Stejná nebo podobná segmentace zákazníků
7. Stejná nebo podobná cenová strategie

Pro určení konkurence je dobré sledovat na internetových systémech, jaké hotely si prohlíží klienti, kteří si na systému prohlédli i váš hotel. Zjistěte z recenzí nebo z anket, s jakými hotely vaši klienti váš hotel porovnávají.

Proč je competitive set tak důležitý?

Protože je to základ vaší cenové strategie. Musíte přesně znát vaši konkurenci a její chování, abyste na trhu obstáli. Vzhledem k tomu, že hotely neustále prodávají, sdružují do řetězců, renovují, nabízejí stále něco nového, je potřeba competitive set po určité době aktualizovat nebo doplnit tak, aby odrážel aktuální stav.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Analýza konkurenceRevenue ManagementYield ManagementHotelový marketingJak vypočítat REVPAR

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení