vše pro hotely a restaurace

Office rulesMáte stanovena pravidla?

Obrovské open space prostory, kde pracují stovky lidí nám v hotelech naštěstí nehrozí. V hotelu musí mít prostor hlavně hosté, takže na kanceláře už moc místa nezbývá. Přesto je v řadě hotelů tendence spojovat úseky v naději, že se zlepší komunikace mezi nimi. A tak se nezavírají dveře nebo dokonce bourají příčky, aby mohli pracovníci recepce snadno komunikovat s provozem nebo provoz s housekeepingem a ten zase s údržbou.

Co je vedlejším produktem spojování kanceláří?

  1. zvýšení hluku v místnosti a snížení soustředěnosti
  2. snížení výkonnosti jednotlivých zaměstnanců
  3. zvýšení chybovosti
  4. zvýšení stresového zatížení jedince

Jestliže pracujete v kanceláři spolu s dalšími lidmi, pak musíte dodržovat určitá pravidla, abyste se navzájem nerušili . Ideální je, když se na pravidlech domluvíte a pak je všichni dodržujete.

Jak v kanceláři chovat a jaká pravidla dodržovat?

  • Používejte pracovní plochu, která je vám určena a nezmenšujte pracovní prostor ostatním.
  • Vracejte půjčené pracovní pomůcky.
  • Telefonní vyzvánění ztište na minimum.
  • Nemluvte příliš nahlas. Mluvte tak hlasitě, aby vás slyšel hlavně váš posluchač.
  • Otázky ostatním pokládejte, až těch otázek budete mít víc, abyste zbytečně nerušili. Popřípadě použijte e-mail.
  • Chcete-li při práci poslouchat hudbu, pouštějte si jí do sluchátek.
  • Nevyprávějte historky, které nikoho nezajímají.
  • Na otázky odpovídejte stručně, výstižně a k věci.
  • Nezpívejte si nahlas.
  • Nesmějte se příliš nahlas.
  • Nenoste si k svačině olomoucké syrečky příliš často.
  • Nekýchejte příliš hlučně. Vaše přesvědčení, že hlučné kýchání je zdravé, nikoho nezajímá.
  • Udržujte na své pracovní ploše pořádek.
  • Udržujte pořádek ve společné ledničce. Nenechte tam své jídlo zkazit.
  • Cizí svačiny ve společné ledničce neochutnávejte bez dovolení.
  • Odpadky házejte od odpadkového koše.
  • Kouřit choďte do kuřárny.
  • Prdět choďte na WC.
  • Jste-li nemocní, zůstaňte doma, abyste nenakazili ostatní.

Autor: Dana Petrunčíková



Související články:

Jste v práci spokojeni, Týmová hraPravidla v pracovním kolektivuZaučení nových zaměstnanců, Potřeba sounáležitostiNejčastější důvody ke změně zaměstnání, Emoční inteligence

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení