vše pro hotely a restaurace

Jak napsat zivotopisJak napsat poutavý životopis?

Jak napsat životopis, který personalistu upoutá? Určitě jste se všichni již alespoň jednou na pohovoru přesvědčili o tom, že personalista váš životopis nečetl. Přijdete na pohovor a první pokyn personalisty je: “Povězte mi o sobě to, co sám považujete za důležité“. Z toho je jasné, že životopis nečetl a tak chce, abyste mu to nejdůležitější řekli. Nejhorší je, když dává doplňující otázku a vy máte sto chutí mu říci: “To je uvedeno v životopisu.“

Samozřejmě to říci nemůžete, protože tam nejste od toho, abyste dávali personalistovi najevo, že nedělá svou práci precizně. Také nemůžete vědět, kolik stovek uchazečů poslalo životopis, takže je celkem pochopitelné, že je všechny do detailu nečetl. Anebo četl, ale nezapamatoval si všechny informace.

Ano. Přesně tak to je. Personalisté životopisy nečtou. Statistiky ukazují, že je pouze očima skenují a nad každým životopisem stráví maximálně 15 – 20 sekund. Z toho vyplývá, že životopis musí být uspořádaný a graficky zpracovaný tak, aby oko personalisty upoutalo to nejdůležitější a nejatraktivnější z vaší praxe.

Životopis musí personalistu zaujmout a vyvolat v něm emoce. Dát mu najevo, že právě vy jste ta správná osoba na danou pozici. V dnešní době je bohužel trend, že se na pozici hlásí každý i přes to, že nesplňuje požadavky hotelu a restaurace na vypsanou pozici.

Co musí životopis obsahovat?

  • Jméno a příjmení
  • Kontaktní údaje
  • Odkaz na profil na LinkedIn, vlastní web nebo blog
  • Profesionální fotografie
  • Vaše moto například. „Zodpovědně a s radostí se starám o hotelové hosty.“
  • Osobní shrnutí například: „Jsem svědomitá, spolehlivá, dotahuji věci dokonce a velmi ráda pracuji ve styku s veřejností.“

Pak následuje praxe, která je řazena od poslední po nejstarší. U každé praxe je nutné napsat stručně:

  1. co jste dělali
  2. jak jste to dělali
  3. čeho jste dosáhli

Příklady dosažených výsledků:

  • Systematicky jsem zvyšovala počet stálých klientů hotelu kvalitním vysvětlením výhod věrnostního programu
  • Zvyšovala jsem tržby aktivním upselingem.

To vyvolá v personalistovi asociaci a představí si, že stejně aktivní v prodeji budete i v jejich hotelu nebo restauraci.

Co následuje po přehledu praxe?

  • Nejvyšší dosažené vzdělání
  • Nejdůležitější absolvované kurzy
  • Cizí jazyky
  • Znalosti a dovednosti
  • Řidičský průkaz
  • Koníčky
  • Dobrovolnictví, spolky, životní styl

Další dobré rady

  • Dobře si prostudujte vše, co by životopis obsahovat neměl
  • Musíte pochopit strategii náboru zaměstnanců
  • Vytvořte několik verzí přizpůsobených nabízené pozici. Na každou nabídku práce musíte udělat konkrétní nabídku.
  • Dejte svůj životopis někomu přečíst. Stopněte 20 sekund a pak se ho zeptejte, co ho zaujalo a co si zapamatoval. Z toho poznáte, co je důležité vyzdvihnout pomocí tučného písma nebo dalšího odstavce.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Jak nepsat životopis, Strategie náboru zaměstnancůNa co se zeptat při pohovoru, Jak vyhrát výběrové řízeníJak změnit zaměstnáníNové otázky kladené při pohovoru, Na co si dát pozor při pohovoru, Jak se připravit na video-pohovor

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení