vše pro hotely a restaurace

jak-na-lenochyCo s lenochem na pracovišti?

Neustále se musíme něco nového učit. Je to zcela nezbytné, přesto mě překvapuje, jak mnoho mladých lidí, kteří sotva vyšli školu, se v práci odmítají zdokonalovat. Naučí se prvních pár rutinních procesů a pak už nemají zájem učit se dál. Posléze se diví, proč někdo, kdo nastoupil až po nich (a je ochotný na sobě pracovat), má vyšší odměny, než oni. Nechápou, že cvičená opice své naučené kousky ukazuje pouze za stravu, nikoliv za nadprůměrný plat.

Lenoši přicházejí ze škol

Ve škole nás naučili, jak získávat informace a jak s nimi nadále pracovat. Mnoho hotelových zaměstnanců, přestože mají titul Bc. to neumí, nebo umět nechce. Neustále slyším: „Když mě to naučíte, tak to dělat budu, ale žádné manuály studovat nebudu.“ Proto ten manuál dostali, aby si jej prostudovali! Procesy, které neumí a problémy, které odmítají řešit, přesouvají na své kolegy. Jen malé procento zaměstnanců má zájem „chuťovky“ řešit a úspěšně vyřešit.

Nevím, zda je to pouze v našem oboru nebo zda je to všude. Jedno je jisté – tito lidé jsou motivováni svou práci nevykonávat na sto procent. Motivátory jsou v tomto případě vlastnosti jako lenost, nedůslednost, nezájem nebo spíš naopak zájem pracovat co nejméně a brát za to co nejvíce peněz. Tito nekvalitní pracovníci si však neuvědomují, že se tak stávají v kolektivu neoblíbení, protože práci, kterou neudělali, musí udělat někdo jiný nad rámec svých povinností. Nemají zájem být týmovým hráčem, dodržovat pravidla a “táhnout za jeden provaz”.

I zákon na lenochy pamatuje

Také jsem slyšela, že když tu práci nebude dotyčný dělat dobře, tak po něm nebudou chtít, aby jí dělal. V takovém případě, tam ale nemusí být. Pokud má pracovní smlouvu na druh práce, kterou po něm zaměstnavatel vyžaduje a on/ona ji vykonává soustavně neuspokojivě, pak má zaměstnavatel právo dát zaměstnanci výpověď z důvodu neuspokojivých pracovních výsledků. Rozhodně si tato osoba nemůže myslet, že bude dlouhodobě nevykonávat zadanou práci a bude za to brát výplatu.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: převzato od Lenka Aknel



Související články:

Brigádníci v hoteluŠkolní praxe v hotelu, Jak donutit brigádníky odvádět kvalitní práci, Produktivita práce zaměstnanců, Pravidla v pracovním kolektivu, Týmová hra

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení