vše pro hotely a restaurace

FluktuaceJak na fluktuaci zaměstnanců?

Vysoká fluktuace zaměstnanců trápí řadu hotelů, zvláště týká-li se kvalitních zaměstnanců front desku, obchodního oddělení, úseků F&B, technického úseku a celé řady dalších pozic. Odchod výkonných a zaškolených zaměstnanců s sebou přináší řadu negativních faktorů:

1. Investice do školení nových zaměstnanců
2. Zvýšené náklady na udržení funkčních procesů
3. Přetížení stávajících zaměstnanců a zvýšení jejich nespokojenosti
4. Možný únik citlivých informací
5. Možné zhoršení péče o zákazníky a tím jejich ztráta a z toho plynoucí nižší tržby

Jak vypočítat fluktuaci?

Průměrný počet zaměstnanců = (počet zaměstnanců na začátku období + počet na konci období) / 2

Fluktuace = (Počet zaměstnanců, kteří odešli za dané období / průměrný počet zaměstnanců za dané období) x 100%.

Jaké jsou nejčastější důvody zvýšené fluktuace?

Nejprve zjistěte důvody odchodu zaměstnanců. Provádějte průzkumy spokojenosti mezi zaměstnanci stejně, jako je provádíte u hotelových hostů. Prověřte styl vedení a management. Zjistěte, zda ve vašem hotelu nedochází k bossingu či mobbingu. Nejčastější příčinou vysoké fluktuace zaměstnanců je:

a) nedostatečné ohodnocení
b) nízká motivace
c) špatný styl vedení
d) pracovní přetížení – nevyváženost pracovního a osobního života
e) omezené možnosti osobního rozvoje

Jak fluktuaci snížit nebo jí předejít?

Naslouchejte svým zaměstnancům a komunikujte s nimi
• Vytvořte spravedlivý způsob odměňování
• Vytvořte jim příjemné pracovní prostředí
• Oceňujte formou benefitů nebo cafeterie
• Oceňujte a motivujte zaměstnance formou pochvaly
Rozvíjejte potenciál zaměstnanců formou různých tréninků a školení
• Team building mimo hotel, je dobrou příležitostí, jak zaměstnance poznat i mimo pracoviště. Do účasti je však nenuťte.
• Využívejte outsourcing

Spokojený zaměstnanec hotelu = spokojený hotelový host

Je třeba si uvědomit, že pokud budou uspokojeny potřeby zaměstnanců, budou motivováni uspokojovat potřeby hotelových hostů. Bude-li klient spokojen, je velká pravděpodobnost, že se z něj stane stálý klient, nebo alespoň uveřejní pozitivní hodnocení na internetový hodnotící systém.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: pakorn



Související články:

Maslowova pyramida potřeb, Herzbergova teorie motivace, Motivace podřízených,  Manažerské dovednosti Hodnotící systémy Outsourcing

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení