vše pro hotely a restaurace

Úspěšný hotelový e-mailing

E-mailing je levný a velmi účinný marketingový nástroj pokud se používá dobře a zodpovědně. Už dávno se nespamuje neosobními maily. Dnes hotely získávají e-mailové kontakty zcela legálně na základě souhlasu hotelového hosta, který vyplní svůj e-mail do registračního formuláře. Tím získá potvrzení své rezervace a možnost online check-inu. Získání e-mailu a tvorba databáze je pro hotely snadná, proto se mohou soustředit více na cílení a formu newsletterů a nabídek zasílaných právě pomocí e-mailingu.

Cílení je u e-mailingu důležité stejně jako při jakékoliv jiné marketingové akci (PPC, sociální média, event marketing atd.). Klient musí mít z nabídky prospěch. Očekávané uspokojení jeho potřeb je základ pro vytvoření rezervace. Pro cílení je tedy nezbytně nutné správně segmentovat klienty. Definovat zájmy lidí a vytvořit si tak jejich skupiny, na které bude zaslána konkrétní nabídka s cílem získat rezervaci.

Jaké segmenty pro e-mailing vytvořit?

  • Klienti, co mají zájem být informováni o novinkách a akcích
  • Hosté, kteří rezervují pokoj pravidelně
  • Hosté, kteří v posledních 3 – 6 měsících svou rezervaci zrušili
  • Klienti, kteří využívají ostatní hotelové služby (wellness, bazén, půjčovnu lyží)
  • Klienti, kteří si v minulosti pronajali salónek
  • Hosté, kteří v hotelu pořádali rodinnou oslavu nebo svatbu
  • Hosté, kteří v hotelu bydleli před více než 1 rokem

Pro každou skupinu vytvořte nabídku, která:

  • Uspokojí potřeby a zájmy konkrétní skupiny
  • Je časově omezená
  • Je na konkrétní akci pořádanou v hotelu nebo v okolí
  • Poskytuje zajímavou slevu na konkrétní službu (ale ne moc velkou)
  • Nabízí nějaký bonus nebo produkt zdarma (například parkování, saunu atd.)

Jak takovou nabídku vytvořit?

  • Zaujměte předmětem mailu, aby čtenář ze zvědavosti mail otevřel a nabídku prostudoval.
  • Pamatujte, že obrázek je za tisíc slov. Použijte ten nejatraktivnější.
  • Text musí být stručný, ale výstižný.
  • Používejte různé velikosti písma a barvy v kontrastu s obrázkem.
  • Vložte rezervační tlačítko nebo odkaz na rezervační formulář na vašich stránkách

Jak často e-maily posílat?

Tak často, jak často se u vás v hotelu nebo v restauraci děje něco zajímavého. Ne však tak často, aby byl klient začal mít pocit, že je častými nabídkami obtěžován. A nezapomeňte každou kampaň vyhodnotit.

Autor: Dana Petrunčíková



Související články:

E-mailing jako marketingový nástroj, Jak vyhodnotit e-mailovou kampaň, Marketingové aktivityObsahový marketing, Inbound marketingTipy pro prodejní strategieInspirace pro správu sociálních sítí

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení