vše pro hotely a restaurace

Jak na brigadnikyJak donutit brigádníky odvádět kvalitní práci

Brigádníci jsou od toho, aby nám v hotelu nebo v restauraci pomohli zajistit kvalitní chod provozu. Většina brigádníků však patří mezi podprůměrné členy týmu a často udělají více škody než užitku. U pohovoru sice projeví zájem o práci, ale už při prvním školení nedávají pozor, když něčemu nerozumí, tak se neptají na detaily. Mají pocit, že všemu rozumí, a pak nezvládnout vystavit klientovi účet. Projdou tedy dalším školením. Znovu je jim vše ukázáno a vysvětleno a pak udělají stejné chyby. Upozorníte je podruhé, potřetí i počtvrté a nic.

Zájem zlepšit se nemají, protože o prémie ani jiné benefity nepřijdou. Nejsou zaměstnáni na HPP, takže na ně nemají nárok.

Určitě znáte tu japonskou legendu o císaři, kterému ve válce začali docházet bojeschopní muži, obrátil se na své gejši. Řekl jim, ať jdou za svého císaře bojovat. Holky se jen chichotaly a do zbraně se jim nechtělo. Tak císař uchopil svůj samurajský meč a jedné z nich usekl hlavu. Ty ostatní se okamžitě chopily zbraně a šly za svého císaře bojovat.

Bohužel v hotelu nemůžeme useknout hlavu jednomu brigádníkovi jenom proto, abychom ty ostatní donutili zvýšit produktivitu a odvádět kvalitní práci, za kterou berou plat.

Odměny a benefity rozdávat nemůžete, když na jejich výplaty máte omezený rozpočet. Proto přece ty brigádníky zaměstnáváte, abyste jim mohli dát nižší plat.

Jaké jsou u brigádníků možnosti?

Trénink manažer, který bude neustále trénovat nové brigádníky a současně kontrolovat a sledovat ty zaučené. Ve velkém hotelu je to dobrý nápad. V malém hotelu už je lepší místo tří brigádníků najmout kvalitního pracovníka na hlavní pracovní poměr.

Kouč, který bude do hotelu docházet 1x – 2x týdně. Pomůže každému ujasnit si vlastní cíle. Pokud se brigádníkovi cíle alespoň částečně shodují s cílem hotelu, pak je velká šance na zvýšení pracovního výkonu. Tam, kde jste to již zkusili, víte, že zejména v sezóně není čas na to, aby si brigádník v pracovní době zašel na hodinu sednout s koučem na „pokec“.

Také je otázka, jak moc o konkrétního brigádníka máte zájem, že budete ochotní platit mu hodinovou mzdu a ještě trenéra nebo kouče.

Poslední řešení:

Vyměnit ty neschopné za jiné a doufat, že ti noví budou trochu schopnější a pracovitější. Jedno je totiž jisté, když oni sami nebudou mít zájem odvádět kvalitní práci, tak je po dobrém nedonutíte.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: pakorn



Související články:
Brigádníci v hotelu, Školní praxe v hoteluCo dělat po škole, Jak dojít k cíli, Jste nadšeni svou prací?

Jedna reakce na Jak na brigádníky?

  • Otazka znie , za akým učelom si hotelier alebo majitel prevádzky zamestná brigádnikov? Ak chce ušetrit na mzdách a namiesto staleho personalu si zamestnáva brigádnikov ,tak cela kvalita služieb v danej prevádzke tomu asi bude zodpovedat. Brigádnici podla mojich znalostí a skúseností by sa mali zamestnávať iba na výpomoc ako dočasné riešenie situácie resp. zabezpečenie akcie. Pre každého je motiváciou výška odmeny . Platí stále a bez výnimky , že za málo penazí málo muziky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení