vše pro hotely a restaurace

Hotelový marketingHotelový marketing zahrnuje řadu faktorů

Je to proces, který za účelem uspokojení hotelového hosta v sobě soustředí všechny činnosti hotelu, tj. zajištění kvalitního produktu, zdrojů, služeb, propagace a reputace.

V hotelovém marketingu je třeba zaměřit se především na:

Produktovou politiku (hotelový standard) a portfolio služeb (jejich rozsah podle kategorie ubytovacího zařízení)
• Rozvoj a zajištění lidských zdrojů
• Rozvoj a zajištění technické úrovně
Cenovou politiku (revenue management, tvorba balíčků služeb)
Propagaci (pomocí čeho a kde), distribuci (internetové systémy, cestovní kanceláře, korporátní firmy,…)
Zajištění reputace a dobrého jména

Ruku v ruce s kategorií hotelu přichází rozsah poskytovaných služeb. Aby hotel mohl zajistit tyto služby, potřebuje dostatek kvalitního personálu, technické vybavení na požadované úrovni (hotelový systém pro ubytovací úsek, restaurační systém, skladový systém, vybavení kuchyní, atd.)

Jak prezentovat ubytovací zařízení?

Je-li stanovena kategorie a úroveň hotelu nebo ubytovacího zařízení, je potřeba ji klientovi prezentovat v podobě:

• webových stránek
• hotelové video
• 3D prohlídka hotelu na webových stránkách nebo DVD
• profilů na internetových rezervačních systémech
• profilů na sociálních sítích a hodnotících systémech
• prospektů
• vizitek
• uvítacím dopisem
• profilu v katalogu nebo časopise

Dalšími propagačními materiály jsou:

• jídelní lístek
• nápojový lístek
• katalog hotelových služeb
• nabídkové vouchery a letáky
• hotelový newsletter

Logo hotelu nesmí chybět na:

• Smlouvách s partnery
• Potvrzení rezervace
• Hotelové kartě
• Parkovací kartě
• Kancelářských potřebách užívaných hotelovými hosty
• Diářích a kalendářích
• Upomínkových předmětech

To vše musí být barevně sladěno. Logo musí být snadno zapamatovatelné, informace v propagačních materiálech musí být užitečné.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

SEO hotelových stránek Hotelový marketing a internetové stránky Hodnotící systémy Hotely na slevových systémech

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení