vše pro hotely a restaurace

HotelovéSystémyCo musí umět hotelový systém?

Hotel je hodinový stroj, který dobře funguje jen, když všechna kolečka do sebe zapadají. Všechno souvisí se vším v hotelu i v jakémkoliv jiném ubytovacím zařízení. Každý úsek musí být informován o všem důležitém – o tom kdo přijíždí, kolik jich je, jaké služby si objednali, jak dlouho v hotelu budou, jaké jídlo budou konzumovat, kdy odjíždí, jakým způsobem zaplatí, aby jim objednané služby mohly být poskytnuty. Po odjezdu je třeba, aby účetní oddělení mělo dostatek informací, aby mohlo vše zaúčtovat, odvést poplatky městu a daně.

Aby si hotel zachoval svou dobrou pověst, musí objednané služby klientovi poskytnout. Z tohoto důvodu musí být všechny požadavky hosta zaznamenány do hotelového systému ještě před jeho příjezdem, aby všechny úseky mohly tyto požadavky včas splnit.

Co musí splňovat hotelový systém?

Požadavky na hotelový systém jsou v každém ubytovacím zařízení velmi podobné. Ty nejdůležitější funkce hotelových systémů jsou:

· Cena licence hotelového systému (obvykle ji určuje počet pokojů)
· Jednoduchost uživatelského rozhraní
· Správa rezervací (individuálních a skupinových, opčních i fixních)
· Přehled obsazenosti pokojů v závislosti na termínu
· Vložení a čerpání alokací a smluvních kontingentů
· Yield management – vložení různých typů cenových relací a restrikcí v závislosti na obsazenosti
· Grafické multifunkční štafle zobrazují rezervace v závislosti na čísle pokoje a termínu pobytu
· Napojení na zámkový a kartový systém
· Napojení na telefonní ústřednu
· Hotelový účet v jazykových mutacích s možností drobného prodeje na recepci
· Možnost účtování celkového pokoje i jednotlivých hostů na pokoji
· Vedení knihy hostů pro potřeby policie a cizinecké policie
· Směnárencká činnost, aktualizace kurzů měn podle ČNB a platba v různých světových měnách
· Denní a měsíční uzávěrka, rozúčtování dokladů a souhrnné podklady pro účetnictví, tisk účtenek a daňových dokladů
· Evidence úklidu pokojů
· Uvedení pokoje mimo provoz (technická závada, malování, generální úklid)
· Evidence stravování
· Rezervace kongresových prostor
· Evidence a účtování stravování
· EET
· Statistiky a manažerské analýzy očekávaných výnosů
· Možnost stanovení uživatelských práv pro jednotlivé úseky a uživatele
· Modul věrnostního programu

· Online rezervace z hotelových webovvých stránek. V tomto případě je důležité si předem zjistit, zda tento modul má všechny funkce, které pro prodej potřebujeme. Je třeba si ověřit zda modul umožňuje:

· Prodej všech typů pokojů tak, aby byly přehledně řazeny s popisem vybavení a fotogalerií
· Vložit potřebné restrikce
· Vložit balíčky služeb
· Vložit ceny podle termínů a zda na přelomu těchto termínů se ceny správně načítají

· Channel Manager

Nejpoužívanější hotelové systémy:

Fidelio Hores Agnis Previo Protel Mysoft Mefisto Mevris Plazaro Previo

Nejpoužívanější restaurační systémy:

Alto Agnis

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Salvatore Vuono



Související články:

Kategorie ubytovacích zařízení Vybavení restaurací a jídelen Internetové rezervační systémy

Jedna reakce na Hotelové systémy

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení