vše pro hotely a restaurace

2015Jaká byla hotelová sezóna 2015?

Stejně jako vloni jsme zaznamenali rekordní zájem turistů a stejně jako každý rok bylo v plánu navýšení tržeb. Hotelové hosty jsme lákali na webové stránky, abychom získali přímé rezervace, protože jsou nejlevnější, ale vzhledem k tomu, že Priceline a její Booking.com ovládá přibližně 62% evropského trhu a Expedie 70% amerického, nešlo internetové rezervační systémy tak snadno ignorovat.

Naštěstí nastala určitá svoboda v prodeji online. Proběhlo několik soudních sporů ohledně cenové parity a povinnosti hotelů uveřejňovat na online systémech nejnižší nabízenou cenu, kterou požadují OTA´s. Takže když si nyní uveřejníte na svůj web nějakou speciální nabídku, neměla by vám Expedie nebo Booking vyhrožovat vypnutím prezentace.

V každém případě rozdíly v cenách u svých konkurentů nadále sledují, a když je v nich velký rozdíl, tak požadují úpravu cen. Zase na druhou stranu, všichni víme, že když jsou ceny všude stejné, tak rezervace chodí ze všech kanálů. Když jsou někde ceny trochu levnější, tak chodí rezervace jenom přes tento zdroj levného ubytování. A my si přece záměrně tržby snižovat nechceme.

S prodejem na internetu samozřejmě souvisí i online marketingové strategie. Upravili jsme webové stránky pro mobilní zařízení a pochopili jsme, že je potřeba soustředit se na kvalitní obsah. Používáme sociální média a na sociálních sítích uveřejňujeme hodnotné příspěvky. Aktivně komunikujeme s fanoušky. Vždyť pro zvýšení konverzního poměru stačí klienta přesvědčit, že právě ve vašem hotelu se nejlépe nají a vyspí. Když pak ještě uveřejní dobré hodnocení na Bookingu nebo Tripadvisoru, navýšení tržeb je zaručeno.

Co jsme ještě v roce 2015 sledovali?

Když pominu to, že Expedia skoupila, co mohla, pak nemohu pominout rozruch kolem systému Airbnb. Přestože tento systém na ubytování v soukromí existuje již od roku 2008 a ubytovací byznys změnil významně již tak kolem roku 2011, v letošním roce měla celá řada hoteliérů pocit, že je to snad nějaký útok ze strany soukromých ubytovatelů. Bývala doba, kdy lidé místo do hotelů a penzionů jezdili pod širák nebo do soukromých chatiček, a také s tím tehdejší hoteliéři museli žít.

Trh se mění a s tím se musíme smířit. Na všechny změny na trhu musíme dostatečně včas reagovat nabídkou, která naše hosty uspokojí.

Vždy se najde někdo, kdo před ubytováním v soukromí upřednostní hotelový komfort.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Účel webových stránek, Revize marketingového plánu, Inspirace pro správu sociálních médií,  Proč používat Youtube Cards,  Hotelové video, E-mailing jako marketingový nástroj, Social Media MarketingSoutěž na FBDosah příspěvků na FB, Jak probudit spící fanoušky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení