vše pro hotely a restaurace

Hodnotící systémy HolidaycheckHodnotící internetové systémy a reputace hotelu

Dobré jméno hotelu je důležitým marketingovým nástrojem. V době rozmachu sociálních sítí je udržení dobrého jména hotelu jeden z nejdůležitějších nástrojů prodeje. Žijeme v době, kdy se lidé na internetu svěřují se svými zážitky a pocity. Toho je třeba v hotelu využít, protože stále ještě je osobní doporučení nejúčinnějším marketingovým nástrojem.

Nejdůležitějšími rozhodovacími faktory pro výběr hotelu je:

  • kategorie a hotelu a úroveň služeb
  • rozsah poskytovaných služeb
  • cena ubytování a služeb
  • osobní doporučení

Jak důležitá je při rozhodování osobní zkušenost jiné osoby?

Pro člověka, který si vybírá hotel, je osobní hodnocení jiné osoby, která s hotelu bydlela velmi důležité. Pokud si tento člověk vybírá ze dvou hotelů ve stejné lokalitě, stejné úrovně, stejného rozsahu služeb a stejných cen, pak je jediný důvod, proč si jeden hotel zvolí a druhý ne právě zkušenost ostatních, kteří již služby využili. V tomto případě je osobní hodnocení nejdůležitějším prvkem konverze. A o to tu jde – konvertovat návštěvníka stránky na zákazníka hotelu.

To je důvod, proč většina velkých rezervačních systémů má vlastní hodnotící systém. Ten funguje tak, že člověk, který si udělal rezervaci, obdrží 2 – 3 dny po check-out e-mail s žádostí sdílení svých zkušeností s ostatními. Vyplní online tento jednoduchý formulář a hodnocení se uloží do seznamu hodnocení daného hotelu. Malé nebo regionální internetové rezervační systémy, které nemají naprogramovaný vlastní hodnotící modul mohou využívat systémy:

Tripadvisor.com Holidaycheck.cz Orbion.cz

Jaké nástroje hodnotící systémy uživatelům nabízejí?

Nástroje poskytované těmito systémy umožňují hodnotiteli vložit nejenom textovou informaci o svých zkušenostech, ale také vlastní fotografie, videa a doporučení na další zajímavosti a služby v okolí daného hotelu. Pro udržení dobrého jména musí hotel na všechny reference odpovídat. Za všechny poděkovat, u těch negativních ujistit klienta o zajištění nápravy popsaného nedostatku.

Proč je pro hodnotící systémy důležitá interakce uživatelů?

Důvodem, proč hodnotící internetové systémy všechny (pozitivní i negativní) reference uveřejňují je prostý. S každou referencí roste objem a aktivita portálu, která je důležitá pro roboty vyhledávačů. Čím větší a hodnotný objem textu na stránkách je a čím vyšší aktivita, tím vyšší hodnotu roboti tomuto systému dávají a sunou jej na přední místa vyhledávačů. Na předních pozicích pak tyto portály získávají další a další uživatele, kteří využívají jeho nástrojů a služeb. A o zvyšování návštěvnosti a počtu uživatelů jim jde. Čím více uživatelů mají, tím více peněz vydělají.

Všechno je to o penězích

Takže dobrá víra některých cestovatelů předat své zkušenosti potřebným, je vlastně využita pro vydělávání peněz ať již portály samotnými, nebo jedinci, kteří se chtějí obohatit na hotelu v podobě slevy nebo další služby zdarma, a kteří dokáží hotelu připravit perné chvilky. Ruku v ruce rozmachu těchto systémů se totiž rozšiřuje nešvar v podobě vydírání ze strany hotelového hosta, který vyžaduje po hotelu nějakou službu zdarma a vyhrožuje, že když ji nedostane, uveřejní negativní hodnocení (negative hotel review) na tyto portály.

Jaké zkušenosti máte s hodnotícími systémy vy? Napište nám svůj názor do komentáře pod článkem.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Holiday Check



Související články:

Internetové rezervační systémy Hotelový marketing v praxi Hotelový marketing a internetové stránky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení