vše pro hotely a restaurace

GeniusProgram pro korporátní klientelu od Booking.com

HRS a Expedia už nejsou jediní, kdo se zaměřují na korporátní a business klientelu. Booking.com a jeho Genius program se na tuto klientelu nyní zaměřuje také.

Nástroj vznikl s cílem přivést více hostů do ubytovacího zařízení tak, aby se nezasahovalo do Vašich stávajících dohod s firmami. Lidé a hotely využívající program Génius se musí nejprve do programu registrovat, aby pro ně nabídka byla viditelná.

Co přináší Genius klientům?

Klient tak získá slevu 10% z nejprodávanějšího pokoje a hotely si tento program mohou nastavit pouze na pracovní dny. Ve víkendových destinacích to tedy neovlivní průměrnou víkendovou cenu. Pro klienty cestující služebně je pak dobré zdůraznit jejich výhody jako je například Wi-Fi zdarma nebo flexibilní storno podmínky.

Vzhledem k tomu, že statisticky nejprodávanější pokoje jsou dvoulůžkové, nabízí se otázka, jestli jednolůžkový pokoj nevyjde levněji než dvoulůžkový se korporátní slevou. U business hotelů kde jsou všechny pokoje dvoulůžkové však tato sleva může hrát významnou roli.

Co přináší Genius hotelům?

Pro hotel to znamená, že získá více klientely za nižší cenu. Musí tedy spočítat, zda se mu vyplatí zvýšit počet klientů za cenu o 10% nižší. Musíme si také uvědomit, že z této ceny ještě zaplatíme Bookingu minimálně 15% provizi. Věřím, že více jim už nikdo nedává. Díky filtrování to stejně není potřeba.

Jak zjistit, zda se program Genius vyplatí

Podíváte se, jaký podíl korporátní a business klientely v hotelu máte a podle toho se rozhodnete, zda jej chcete zvýšit nižší cenou. Pokud statistiky ukazují, že si ve vašem hotelu rezervuje business klientela pobyty i za stávající ceny, pak není potřeba slevy poskytovat. Další indicí vám může poskytnout počet rezervací od korporátní klienteli přijíždějící přes HRS nebo Expedii.

Pokud si nejste jisti, zda vám to pro vás bude výhoda či nevýhoda, pak to otestujte. Registrujte se do programu mimo hlavní sezónu a uvidíte. Registraci najdete v extranetu v záložce Ceny a dostupnost. Pokud zjistíte, že se vám další sleva z cen nevyplatí, a že vám snižuje průměrnou cenu, pak z programu Genius můžete kdykoliv vystoupit.

Napište nám do komentářů, zda se ve vašem hotelu program Genius vyplatí. U nás zatím ne.  Uvidíme v zimě.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Booking.com program Genius



Související články:

Booking Now, Rezervační systémy

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení