vše pro hotely a restaurace

Umeni vyjednavatUmíte vyjednávat?

Umění vyjednávat musí v hotelu a v restauraci ovládat všichni. U dobrých obchodníků je tato dovednost nezbytná, u ostatních potřebná. Každý nadřízený musí občas vyjednávat se svými podřízenými, každý pracovník vyjednává nejen s hosty a dodavateli, ale také se svými kolegy.

Dosáhnout win-win situace, tj. stavu, kdy jsou s výsledkem jednání spokojeny obě strany, není vždy jednoduché. Na každé vyjednávání se musíte pořádně připravit. Získejte potřebné informace o protistraně, jejich požadavcích a vašich možnostech. Po získání těchto informací si připravte několik návrhů a jejich alternativ.

Představte si, jak bude druhá strana na návrhy reagovat, a vymyslete možnosti nabídky, jak by vypadala, kdyby…..

Na vyjednávání je potřeba klid. Časová tíseň by mohla ovlivnit výsledek jednání.

Jak dělíme vyjednávání podle přístupu?

Měkký přístup – nabízíme nebo nám jsou nabízeny různé alternativy – měkké vůči lidem, ale tvrdé k podmínkám
Tvrdý přístup – zatajuje informace a požaduje jednostranný zisk

Jak reagovat při vyjednávání?

  • Předložte důkazy kvality
  • Zachovejte klid a mírný odstup – naslouchejte a ovládejte řeč těla.
  • Nebojte se riskovat
  • Neodkrývejte karty – neinformovat detailně o skutečném stavu. Vždy je lepší nechat si „esa v rukávu“
  • Nejednejte pod tlakem aktuálních emocí – zachovejte klid a dobrý vztahy s druhou stranou
  • Využijte svých manažerských dovedností

Jestliže, jedna strana začne jednat z pozice moci, přestává se jednat o vyjednávání – jedná se o nátlak. Toho jsme často svědkem na recepci, kdy si hosté snaží z pozice zákazníka „našeho pána“ vynutit lepší podmínky než mají ostatní hosté.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: stockimages



Související články:

Jak být dobrým obchodníkem, Manažerské dovednosti, Dovednosti úspěšných, Komunikační dovednosti

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení