vše pro hotely a restaurace

emailingE-mailing je marketingovým nástrojem

Stejně jako je důležitá komunikace s klienty na sociálních sítích stejně tak je důležitý e-miling, který své klienty informujete o novinkách, akcích či slevách. Propagujete tak své produkty a podporujete jejich prodej. Sílu e-mailingu není třeba rozsáhle vysvětlovat. Hlavním důkazem toho, že to funguje, jsou desítky e-mailů v e-mailových schránkách každého z nás. Infopodnikatelé si na principu e-mailingu instruktážních seriálů založili své firmy. Správným e-mailingem můžete do jisté míry ovlivnit i hodnocení hotelu na Tripadvisoru.

Základem e-mail marketingu je vytvoření databáze e-mailových kontaktů.

Jak e-maily získat?

  1. Z rezervací, které přicházejí z rezervačních systémů
  2. Z rezervací, které přicházejí e-mailem
  3. Registrací klientů do věrnostních programů
  4. Z registračních karet, kde je kolonka na vyplnění e-mailového kontaktu
  5. Ze sociálních sítí, z komunikace s fanoušky na Facebooku
  6. Z dotazníků spokojenosti
  7. Z vizitek, které můžete sbírat například za účelem losování o ceny nebo pobyt zdarma

Jak vytvořit úspěšný e-mail?

1. Oslovujte jménem – personalizujte každý e-mail
2. Neposílejte e-maily příliš často, abyste klienty neobtěžovali
3. Rozesílání správně načasujte
4. Zaujměte textem v předmětu mailu
5. Vytvořte efektivní design – nepřehánějte to s barvami a obrázky
6. Text e-mailu pište jasně a srozumitelně
7. Zamyslete se nad hodnotou, kterou chcete nabídnout
8. Nabídněte klientovi možnost výběru například ze dvou různých balíčků
9. Vyzvěte k akci například tlačítkem „Rezervujte“

Jak zajistit technickou stránku e-mailingu?

Jste-li malý penzion a nemáte hotelový systém, který e-mailing umožňuje jako například Fidelio a nemáte-li ani vlastní IT podporu, pak můžete využít různých systémů a aplikací, které se na internetu nabízejí. Jsou to zpravidla systémy placené a nabízejí řadu užitečných funkcí:

  • Výběr z naprogramovaných šablon
  • Správné grafické zobrazení v různých e-mailových aplikacích, které klienti užívají jako Outlook, Thunderbird, Seznam, Centrum, Gmail atd.
  • Možnost úprav, formátování textu, obrázků
  • Možnost náhledu jak uvidí e-mail příjemce
  • Personalizaci tzn. možnost vložení jména klienta i jméno odesílatele
  • Archivaci e-mailů
  • Kontrolu nedoručených mailů a smazání nefunkčních adres z databáze
  • Kontrolu duplicitních adres
  • Časování
  • Možnost nastavení automatických odpovědí
  • Reporty, statistiky a vyhodnocení

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

E-mailingové nástrojeHotelový marketing Internetové systémy Hodnotící systémy Jak ovlivnit hodnocení

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení