vše pro hotely a restaurace

Potvrzeni rezervace hoteloveho pokojeRezervace hotelového pokoje

Setkala jsem se nedávno s prohlášením, že: „U každé rezervace musí být nějaký papír.“ Slečna, která mi to oznámila, měla samozřejmě pravdu. Jenom ten „nějaký papír“, je regulérní smlouva mezi hotelem a klientem, ať už je to samostatná osoba nebo firma, nebo cestovní kancelář.

Ano. Každá potvrzená poptávka nebo potvrzení rezervace z rezervačního systému, je obchodní smlouva. 

Co musí obsahovat potvrzení rezervace?

  1. Datum příjezdu
  2. Datum odjezdu
  3. Jméno hosta
  4. Typ pokoje
  5. Počet osob v pokoji
  6. Cenu za osobu nebo za pokoj a za noc
  7. Výčet služeb, které cena obsahuje (snídaně, poplatky, DPH, atd.)
  8. Způsob platby nebo garance
  9. Stornopodmínky
  10. Podpisy obou zúčastněných stran

Podmínky v této smlouvě by pak měly být dodrženy.

Je-li způsob platby kreditní kartou, pak toto potvrzení může i nemusí obsahovat číslo této kreditní karty včetně data platnosti. U rezervačních systémů je číslo kreditní karty součástí potvrzení zpravidla vždy. Výjimky stanovuje hotel.

Přeje-li si druhá strana platit na základě vystavené faktury, pak se toto potvrzení rezervace stává automaticky přílohou této faktury. To vše se archivuje pro případ pozdějších reklamací. U některých cestovních kanceláří se i dnes (v době elektronické komunikace), setkáme s požadavkem zasílat originály faktur poštou spolu s ubytovacím poukazem (voucherem), který musí klient odevzdat na recepci v den příjezdu. Těch už je opravdu jenom pár.

Povinnost odevzdat voucher mají všichni klienti, kteří si zakoupili pobyt přes slevový systém.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Jak uzavřít obchodní smlouvu Jak být dobrým obchodníkem

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení