vše pro hotely a restaurace

Rate ParityDodržování cenové parity v ubytovacích zařízeních

Cílem revenue managementu je maximální navýšení tržeb. Různé cenové strategie a slevy (advanced stay, long stay) se často dostávají do rozporu s cenou pultovou zveřejněnou na recepci hotelu nebo penzionu. Přesto je cenová parita nejdůležitější faktorem prodeje. Navýšení tržeb se dá na recepci a celkově v hotelu řešit up-sellingem a cross-sellingem.

Cenová parita je důležitá z následujících důvodů:

1. Prodej přes internetové rezervační systémy, které paritu sledují a striktně ji vyžadují.
2. Porovnávače hotelových cen, které lidé využívají stále více. Pokud by hotel cenovou paritu nedržel, přicházelo by mu velké množství rezervací s tou nejnižší cenou a to žádný Revenue manažer nedopustí.
3. Internetové distribuční systémy, které přeprodávají ceny a pokoje dalším partnerům. (GTA ,JacTravel, Jumbonline, Sunhotels)
4. Cestovní kanceláře a agentury, vyžadují cenovou paritu, protože nejsou schopni nic prodat v případě vyšších cen, než jaké hotel uvádí na internetových stránkách a internetových rezervačních systémech
5. Partnerské firmy, které hlídají výdaje za ubytování a sledují ceny právě na internetových stránkách hotelů nebo internetových rezervačních a porovnávacích systémech

Kdy vzniká negativní efekt?

Často se stává, že hotel uvádí na svých webových stránkách ceny vyšší než jsou ceny, které vkládá do internetových rezervačních systémů. V tomto případě dochází velmi často k situaci, kdy si host raději rezervuje pokoje přes internetový rezervační systém, pokud to rovnou nepovažuje za podvod a nezvolí si raději jiný hotel.

Ke stejnému efektu dochází na hotelových recepcích, kde je pultová cena podstatně vyšší než daily rate nebo best availale rate (BAR) na internetových systémech. Hotely a ubytovací zařízení, které nechtějí nikoho diskriminovat a ztratit tak své dobré jméno a reputaci to řeší tak, že výše pultové ceny se rovná výši daily rate nebo BAR uveřejněných na webových stránkách hotelu a internetových rezervačních systémech.

Cenová parita je jedním z nejdůležitějších faktorů prodeje

Hotel rozhodně nevydělá navýšením pultových cen. Tuto strategii prodeje je třeba řešit například up-sellingem nebo cross-sellingem.

Up-selling je příplatek za prodej kvalitnějšího produktu než byla původní objednávka, například pokoje vyšší kategorie (apartmánu). Cross-selling (křížový prodej) je prodej doplňkového sortimentu a služeb.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Kittisak



Související články:

Internetové rezervační systémy Porovnávače hotelových cen Kvalitní SEO hotelových stránek

Jak vybrat booking engine pro hotelové stránky Hotely na slevových systémech

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení