vše pro hotely a restaurace

Rate ParityDodržování cenové parity v ubytovacích zařízeních

Cílem revenue managementu je maximální navýšení tržeb. Různé cenové strategie a slevy (advanced stay, long stay) se často dostávají do rozporu s cenou pultovou zveřejněnou na recepci hotelu nebo penzionu. Přesto je cenová parita nejdůležitější faktorem prodeje. Navýšení tržeb se dá na recepci a celkově v hotelu řešit up-sellingem a cross-sellingem.

Cenová parita je důležitá z následujících důvodů:

1. Prodej přes internetové rezervační systémy, které paritu sledují a striktně ji vyžadují.
2. Porovnávače hotelových cen, které lidé využívají stále více. Pokud by hotel cenovou paritu nedržel, přicházelo by mu velké množství rezervací s tou nejnižší cenou a to žádný Revenue manažer nedopustí.
3. Internetové distribuční systémy, které přeprodávají ceny a pokoje dalším partnerům. (GTA ,JacTravel, Jumbonline, Sunhotels)
4. Cestovní kanceláře a agentury, vyžadují cenovou paritu, protože nejsou schopni nic prodat v případě vyšších cen, než jaké hotel uvádí na internetových stránkách a internetových rezervačních systémech
5. Partnerské firmy, které hlídají výdaje za ubytování a sledují ceny právě na internetových stránkách hotelů nebo internetových rezervačních a porovnávacích systémech

Kdy vzniká negativní efekt?

Často se stává, že hotel uvádí na svých webových stránkách ceny vyšší než jsou ceny, které vkládá do internetových rezervačních systémů. V tomto případě dochází velmi často k situaci, kdy si host raději rezervuje pokoje přes internetový rezervační systém, pokud to rovnou nepovažuje za podvod a nezvolí si raději jiný hotel.

Ke stejnému efektu dochází na hotelových recepcích, kde je pultová cena podstatně vyšší než daily rate nebo best availale rate (BAR) na internetových systémech. Hotely a ubytovací zařízení, které nechtějí nikoho diskriminovat a ztratit tak své dobré jméno a reputaci to řeší tak, že výše pultové ceny se rovná výši daily rate nebo BAR uveřejněných na webových stránkách hotelu a internetových rezervačních systémech.

Cenová parita je jedním z nejdůležitějších faktorů prodeje

Hotel rozhodně nevydělá navýšením pultových cen. Tuto strategii prodeje je třeba řešit například up-sellingem nebo cross-sellingem.

Up-selling je příplatek za prodej kvalitnějšího produktu než byla původní objednávka, například pokoje vyšší kategorie (apartmánu). Cross-selling (křížový prodej) je prodej doplňkového sortimentu a služeb.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Kittisak



Související články:

Internetové rezervační systémy Porovnávače hotelových cen Kvalitní SEO hotelových stránek

Jak vybrat booking engine pro hotelové stránky Hotely na slevových systémech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com
Oblíbené články
  • No results available