vše pro hotely a restaurace

Bezbariérový hotelový pokojBezbariérové pokoje a restaurace

Celá řada lidí s tělesným postižením žije život jako všichni ostatní. Pracují, se svými přáteli se účastní různých akcí, cestují, ochutnávají speciality v restauracích a účastní dalších aktivit. Pro hotely a restaurace jsou to hosté, jako každý jiný, jenom mají specifické požadavky. Většina hotelů a restaurací má bezbariérový vstup, aby těmto klientům byl umožněn snadný pohyb po hotelu a restauraci. Velmi často je bezbariérový vstup také do wellness centra.

Bezbariérové hotelové pokoje a koupelny musí být dostatečně prostorné, aby byl umožněn pohyb na vozíku nebo elektrickém křesle. V koupelně jsou madla vedle toalety a ve sprše. Sprcha je obvykle zděná bez vaničky, což umožňuje vjet vozíkem až pod sprchu. Sprcha má obvykle sedátko.

Bezbariérové pokoje je dobré neblokovat ostatními klienty. V případě, že postižený člověk své postižení nahlásí již během rezervace, je potřeba zablokovat bezbariérový pokoj již v den rezervace nikoliv až v den příjezdu. Bezbariérové pokoje přidělujte v případě obsazené kapacity hotelu až jako poslední.

A jak se k postiženému klientovi chovat?

· Zeptejte se jakou pomoc od nás bude potřebovat a mluvte přímo k postiženému nikoliv k jeho doprovodu
· Snažte se uspokojit jeho potřeby na 100% tak, jako uspokojujete potřeby ostatních klientů
· Pokud je bezbariérový přístup jinde než je schodiště, pak klientovi přesně vysvětlete, jak se k výtahu nebo rampě dostane
· Mluvte s klientem tak, aby cítil, že máte snahu mu opravdu pomoci, abyste předešli rozpakům a nedorozumění
· Během rozhovoru se dívejte klientovi do očí tak, jako se díváte ostatním hostům
· Pokud je host sluchově postižený, pak mu dejte informace o hotelu písemně

Nebojte se nabídnout postiženému klientovi další služby jako ostatním, například okružní jízdy a podobně. Jiné firmy také poskytují své služby osobám s tělesným postižením. Předem se však informujte, zda je autobus na konkrétní okružce těmto klientům přizpůsoben.

Znáte hotel nebo restauraci, kde nemají bezbariérový přístup a přicházejí tak o klienty a tržby?

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Teerapun



Související články:

Vybavení hotelů Vybavení penzionů Vybavení restaurací

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení