vše pro hotely a restaurace

robotizace sluzebAutomatizace a robotizace hotelových služeb

Jsou hotely, které si zakládají na poskytovaných službách a vždy budou klienti, kteří upřednostní služby na nejvyšší úrovni za jakoukoliv cenu. Stejně tak celá řada lidí, a je jich možná více, upřednostní nižší cenu ubytování s vědomím, že jídlo a nápoje jsou z automatu. Pro snížení ceny hotelových služeb již nyní vysávají a čistí podlahy roboti, v hotelu v Nagasaki jsou androidi na recepci a hotelovém concierge. Mobilní aplikace, pomocí které se host checkinuje a získá mobilní vstupní kód do pokoje, už není žádná sci-fi.

Kde to již funguje?

Lidé mají rádi pohodlí samoobsluhy a stále více zákazníků tyto možnosti vítá a to nejen v hotelnictví. Online check-in na letištích je také běžnou praxí. V supermarketech můžete zaplatit na samoobslužné kase. V restauracích si mohou lidé načepovat pivo sami, jídlo jim přijede na posuvném pásu. Podle výzkumů se odhaduje, že do roku 2017 bude pouze třetina služeb vyžadovat zásah lidského faktoru. Dvě třetiny poskytovaných služeb budou probíhat, aniž by se při nich museli potkat 2 lidé. Osobně si myslím, že rok a půl je na tak masivní automatizaci u nás krátká doba, ale uvidíme.

Jaké jsou výhody automatických procesů?

Stálost – nabídka služeb se rychle nemění, protože přeprogramování automatu nebo robota je náročnější než flexibilita lidského faktoru.
Přesnost informace – počítač dá stále stejnou informaci, zatímco lidský faktor může na něco zapomenout.
Stabilnost – výkon robota je stabilní (až do porouchání). Výkonnost člověka nikoliv.

Právě výše uvedené faktory pomohou, podle mého názoru, snížit počet klientů, kteří využívají své, často hrané, nespokojenosti ke zvýšení svého vlastního prospěchu v podobě slev nebo služeb zdarma.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: High-tech Hen-na Hotel Japan Nagasaki



Související články:

Novodobí vyděrači, Lháři jako hoteloví hosté, Zvyšující se nároky nebo nenasystnost, Agresivita hotelových hostů

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení