vše pro hotely a restaurace

Agent G2Kdo je Agent G2

Už jenom pár hodin dělí Prahu od další návštěvy Agenta G2. Byl tady sice již na začátku června, ale nestihl oběhnout tolik hotelů, kolik by potřebovat a vysvětlit tam, proč potřebují extrémně nízké ceny. Celá řada hotelů ze strachu před nátlakem návštěvu agenta posunula s tím, že ještě nemají plán a ceny na rok 2016. Ano, nátlak je to, v čem jsou agenti G2 opravdu dobří. Když před nimi nestojí dostatečně silná osobnost, získají podmínky, na které by silnější osobnost nikdy nepřistoupila.

Nepřipomíná vám to něco?

Abyste pochopili, kde se Agent G2 vzal, kdo je a odkud přichází, povím vám příběh. Je o muži, který před mnoha a mnoha lety, kdy cestovatelé byli považováni za blázny a dobrodruhy, našel způsob, jak využít přirozenou touhu lidí po poznání jiných světů, zemí a kutur, pro svůj vlastní užitek a zisk. Tento člověk založil firmu, pro jejíž název ho inspiroval známý román Gulliverovy cesty. Objel svět, podepsal výhodné smlouvy s hotely a vzhledem k tehdejší nízké konkurenci v cestovním ruchu začal cestovatelům nabízet za výhodné ceny výlety do zemí, kam se normální člověk mohl dostat jenom velmi těžko a s vysokými náklady. 

Období spokojenosti

Cestovatelé byli spokojeni, hotely byly naplněny a tento člověk udělal z cestování obrovský a výnosný byznys. Byl první, kdo přišel do Prahy hned po roce 1989 a podepsal zde s hotely smlouvy na velmi nízké ceny. Pro cizince to byl ráj. Bydleli ve čtyřech a pětihvězdičkových hotelech za cenu, kterou by ve své zemi dali za snídani v hotelu stejné kategorie. Hotely v Praze i za takové ceny vydělávaly, až do chvíle, než začaly růst ceny energií, potravin a všeho ostatního.

Když začali hotely požadovat vyšší cenu, agent Gulliver zareagoval okamžitě tím, že začal školit své zaměstnance. Ti zlepšili své vyjednávací schopnosti natolik, že se jim ještě celé následující roky dařilo držet ceny hotelových pokojů v Praze na minimu. Řada hotelů pak byla nucena prodávat ostatním partnerům za podstatně vyšší ceny, aby pokryla ztrátu, která byla vytvořena nevýhodnou smlouvou s Gulliverem. Pojem cenová parita byl tehdy naprosto neznámý.

Mezi tím vzrostla v cestovním ruchu konkurence. Byly naprogramovány rezervační systémy a hotely již nebyly odkázány na prodej přes jednoho „významného“ partnera. Z důvodu požadované cenové parity ze stran rezervačních systémů, byly hotely doslova mezi mlýnskými kameny. Mnoho z nich také v posledních letech ukončilo Gulliverem spolupráci.

Majitel firmy pojmenované po knize Gulliverovy cesty pochopil, že doba největší prosperity je již minulostí, a tak ji za obrovskou sumu peněz, před pár lety, prodal jednomu z jeho největších konkurentů. Po nějakém čase zjistil, že jeho firma byla náplní jeho života. Aby svůj, nyní prázdný, život něčím zaplnil, vytvořil firmu, kterou z nostalgie pojmenoval G2.

Autor: Dana Petrunčíková



Související články:

Co nabízí Agent G2, Rezervační systémyExkluzivní ceny a GTA, Cenová parita a GTAEfektivní vyjednáváníJak být dobrým obchodníkem

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení